CLASE TEÓRICA 15/02/2019
Hola
En la clase teórica recibida ayer tuvimos una charla con Sagra Crespo trabajadora del berritzegune. La charla fue en euskera lo cual la información os la voy a presentar en euskera.
Sagra bere bizitza akademikoa kontatzen hasi zitzaigun eta nola bere bideo kamarerik egiten zituen gauzak ere, urte haietan ez zegoen ez internet eta ez oraingo aurrerapenik orduan aldaketa handiak egon direla azaldu zigun eta bere lehen ordenagailuari buruz hitz egin zigun, macintosh 100 mega zituen ordenagailua erosi zuen eta bere ikerketak bertan idazten zituen.
Bera ikasten eta lan egiten zuen bitartean aldaketa handi bat ere bizi izan zuen, idaztetik makinetara pasatzearena. Baina berarentzak hobeagoa zen eskuz egindakoa. Baina oraingo aurrerapenak direla eta lehengo emaitzak oraingoak baino itsusiagoak ziren baina aldiz beraiek eskuz sortutakoak ziren.
Sagra beti laguntzeko prest egoten zen baita ikertu, baliabide berriak bilatzeko.... ere. Lanean aritzen zenean online bidez ematen zituen klaseak eta geroago Nafarrora joan zen lan egitera. Hemen derberdintasun handia nabaritu zuen, hau da, Nafarroan Gipuzkoan baina baliabide material hobeago eta gehiago zituzten (ordenagailuak, gmail...).
Bere bizipen eta esperientziak azaldu ondoren berritzeguneari buruz hitz egiten hasi zen.
Lehenik esta behin berritzegunea zer zen azaldu zigun, hiru ataletan banatuta:



Hona hemen zenbait link interesgarri:
En la clase teórica recibida ayer tuvimos una charla con Sagra Crespo trabajadora del berritzegune. La charla fue en euskera lo cual la información os la voy a presentar en euskera.

Bera ikasten eta lan egiten zuen bitartean aldaketa handi bat ere bizi izan zuen, idaztetik makinetara pasatzearena. Baina berarentzak hobeagoa zen eskuz egindakoa. Baina oraingo aurrerapenak direla eta lehengo emaitzak oraingoak baino itsusiagoak ziren baina aldiz beraiek eskuz sortutakoak ziren.
Sagra beti laguntzeko prest egoten zen baita ikertu, baliabide berriak bilatzeko.... ere. Lanean aritzen zenean online bidez ematen zituen klaseak eta geroago Nafarrora joan zen lan egitera. Hemen derberdintasun handia nabaritu zuen, hau da, Nafarroan Gipuzkoan baina baliabide material hobeago eta gehiago zituzten (ordenagailuak, gmail...).
Bere bizipen eta esperientziak azaldu ondoren berritzeguneari buruz hitz egiten hasi zen.
Lehenik esta behin berritzegunea zer zen azaldu zigun, hiru ataletan banatuta:
- Irakasleen formazio zentroak berrikuntzak eta hobekuntzak egiteko.
- Zentroetara laguntza eman.
- Zonaldeka banatuta.
Gero haien helburuak zeintzuk ziren ere azaldu zizkigun non honako hirurak dira:
- Hezkuntz-bitartekotasuna berritzea eta hobetzea.
- Irakasleriaren etengabeko gaurkotzeaz aritzea.
- Hezkuntza-premia bereziak dituen ikasleriari erantzuna ematen laguntzea.
Berritzegunearen barruan partaide asko daude eta haiek sailka eta mailaka banaturik daude:
- HH-----------> 2 aholkulari
- LH-----------> 4 aholkulari
- Programetako aholkulariak
- Hizkuntza normalkuntza
- Informazio+komunikazio teknologiak
- Hezkuntza premia bereziak---------------> 7aholkulari
- Idazkari dokumentalista
Hau azaldu eta gero IKTen atalean sartu gienen eta hemen hauen integrazioa, eraldaketa... ikusi genituen.
Eraldaketari buruz zenbait atal daude eskolei begira:
- Eraldaketa teknologikoa eta pedagogikoa bultzatzera bideratutako aholkularitza.
- Ikasgeletan IKTak ikaskuntzarako modu egokian erabil daitezela bultzatzea.
- Ikastetxeekin lankidetzan aritzea eta ikastetxeetan eredu horrek duen garapen-mailaren segimendua egitea.
Ondorenn guretzat irakasle izaten garenean ongi etorriko zaizkigun 3 atal ere erakutsi zizkigun, zehazki , deialdiak dira.

- IIK heldutasun eredua ( eskolak duen konpetentzia maila)
- Sare hezkuntza
- Irakaslearen irteera profila
Eskola bakoitza konpenetzia maila batzuk izan behar ditu eta hauek betetzen ez badira laguntza jasoko dute eskatzen diren konpetentzi maila horiek lortzeko. Hauek lortzerakoan zigilu bat lortzen dute.
Berritzeguneak 3 marko ezberdin hartzen ditu bere baitan:
- Hiritarrak
- Irakasleak
- Ikastetxea
Baita 5 konpetentzia desberdinetan lan egiten dute. Baina hauek ezagutu aurretik hirunaka jarri ginen eta ariketa praktiko bat egin genuen. Berta 5 konpetentziak agertzen diren eta haien azpian uste genituen pegatinak jarri behar genituen. Hauek izan ziren gure erantzunak:
Hauetako zenbait ongi egin genutuen beste batzuk aldiz gaizki, baina hemen dituzue bakoitza bere ataletan ondo ipinita:
- Informazioa
- Informazioa arakatzea, bilatzea eta behatzea.
- Informazioaren ebaluazioa.
- Informazioa babestea eta berreskuratzea.
- Komunikazioa
- Teknologien bidez interakzioan jardutea
- Informazioa eta edukiak partekatzea
- Herritarren online parte-hartzea
- Kanal digitalen bidezko lankidetza
- Netiketa
- Nortasun digitalaren kudeaketa
- Edukiak sortzea
- Edukiak garatzea
- Integratzea eta berregitea
- Egile eskubideak eta lizentziak
- Programazioa
- Segurtasuna
- Gailuen babesa
- Datu pertsonalak babestea
- Osasuna babestea
- Ingurumenaren babesa
- Arazoak bideratzea
- Arazo teknikoak ebaztea
- Behar eta erantzun teknologikoak identifikatzea
- Berrikuntza eta teknologia sormenez erabiltzea
- Gaitasun digitaleko gabeziak identifikatzea
Berritzeguneak zenbait konpetentzi digital batzuk dituzte, irakasleen konpetentzia digitala sustatzeko ekimena zehazki , esaterako :


Gero Sagra gure sailerako garrantzizko galdera egin eta azaldu zigun, "¿Eta eskoletan zer?"
- Gelan ordenagailu bat edo bi
- Zenbait eskoletan, atzerki txokoetan tabletak integratu
- Aplikazio berriak erakutsi
- Eskola digitala----> baliabide berriak erakusti
- Mahai batean tablet bat txertatu
- Paretean proiektore baten bidez arbel digitala
- Pelutxe proiektua (HH 4-5 urte)
- Pelutxe bat daukate gelan
- Pelutxe horren eguneroko bat egiten dute blog batean
- Zer egiten du
- Norekin egon da
- ...
- Eusko jaurlaritza
- 3. mailatik 6. mailara arte Eusko Jarularitzak arbeldigital bat txertatu du geletan
- Lehenengo eta bigarren mailara Eusko Jaurlaritzak pantaila bat txertatuko du, baliteke HH ere horietakoak sartzea.
- Irakasleak borrokan dabiltza ez dakitelako hauek non kokatu.
- Arbel digitala (classroomscreen) gazteleraz eta euskaraz aritzeko
- Semaforoa
- Ordularia/Kronometroa
- Beste ikastetxe batzuetan robota sartu dute baliabide bezala
- Eztabaida handia sortu da Haur Hezkuntzan
- Irakasleentzako baliabide onak diren zenbait aplikazio
- Telegram
- Hausnarketa fasea
- Eskolatik kanpo aukera zabala eta aberatsa
- Irakaslearen baitan (+formazioa)
- Gizartea telefonoari begira
- Kultura bisuala
- Aparatuak
Hona hemen zenbait link interesgarri:
- https://docs.google.com/presentation/d/1crdwppE--jzLHRlMdDtD9juVUxoVR0RWFDSjeq4s2Io/edit
- http://www.berritzeguneak.net/
Hurrengora arte!
Comentarios
Publicar un comentario